BloodGDX

Iniciado por Dalvi Dandy, Febrero 09, 2017, 12:35:50 AM

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Dalvi Dandy

Cita de: Mangetsu en Octubre 08, 2017, 05:02:09 PM
En el ultimo parche, si te pasas un capitulo del SP te saca a los creditos de juego y no puedes reanudar con el inventario que tenias.

Esta mazo mal porque justo me termine el tercer capitulo y no sospechaba nada, ademas las cinematicas no se ven, salta a los creditos.
Con capitulo te refieres a episodio, no?
El juego se juega manera episódica, cada que termines un episodio te sale una cinemática al final y después lo créditos, para que luego comiences el siguiente sin nada. Asi mismo se jugaba en el primer Doom y Duke Nukem 3D.

Murder Death Kill

Cita de: AlektorophobiA en Octubre 11, 2017, 05:43:04 PM
Eso siempre ha sido parte del juego, no veo el problema la verdad.

Tal cual, por eso mi pregunta.

BOT69

Acabo de probar las cinemáticas en todos los episodios y sí funcionan, aunque el sonido falla de vez en cuando y queda en silencio.
Posiblemente tengas mal direccionado las cinemáticas en el archivo blood.ini.

BOT69

v0.780 (9 November 2017)
1. Cutscene sound source listiner fix
2. ai BoneEel fix
3. ai Rat fix
4. ai Tinycaleb fix
5. ai Tentacle attack damage changed, animation fix
6. ai Gargoyle fix
7. ai Hound attack fix
8. ai GillBeast fix
9. ai Beast fix
10. ai Cerber fix
11. ai Tesla Cultist fix
12. ai Dynamite Cultist fix
13. Thcernobog health fix
14. Empty demo crash protect
15. Map files path correction fix
16. InitBlood crash handler
17. Lenin: First Blood crash fix :)
18. Player StayTime voice fix
19. Borderless mode
20. Tinting for hires textures with water/sewer/beast palette.
21. Definetint feature for def language (definetint pal r g b f)
22. TiltLeft, TiltRight keys are working now
23. Ambiend sound fix after cutscene
24. blood.ini file don't filtering in subfolders now
25. VectorScan crash fix
26. Cutscenes soundfile = null protect
27. Window of launcher dimensions fix
28. Paths in Linux should be fixed
29. Changed MidiDevice init
30. Added soundDriver ComboBox (OpenAL / Off) instead of NoSound checkbox
31. In ActKillSprite txChannel fix (trTriggerSprite)
32. Palette 1 polymost solution
33. Double itemdrop fix (original game bug)
34. Preload voxel for drop items fix
35. Switch soundeffect channel fix
36. Aspect Ratio fix for 4:3 resolutions
37. Wall/Sector x/ypanning fix > 127
38. FileMap system modernized
39. Added MapName and MapAuthor info at level begin
40. DivingSuit and AsbestosArmor HUD for widescreen fix
41. New option for hud statistics (off / always show / only on a minimap)
42. AkimboItem and ReflectiveShoots will not be save after end of the level

Skywalker

BloodGDX v0.781 (13.11.2017)

Citar1. FileMap relative path fix for Linux
2. Sound/music not initializing crash protect
3. Underwater weapon change fix
4. XSector data signed -> unsigned (Crusher BloodLines E3M1 bug)

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

Skywalker

BloodGDX v0.782 (03.12.2017)

Citar1. Console with some functions
2. Fix some sfxdriver crashes
3. Fix "Click sound" at start of the wav file
4. CutsceneB stopsound fix (no sound in cutscene fix)

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

Skywalker

BloodGDX v0.783 (11.12.2017)

Citar1. OGG Music support
2. Minor bug fixes
3. New sound settings menu (check your sound settings)
4. Definition script for hires music
5. Def scripts case sensitive fix
6. Map info settings show map / show map and author info
7. Console text scale command ("osdtextscale")
8. Console spawndude command
9. New SoundLoop algorithm
10. Digital mouse axis feature
11. Custom difficulty

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

Murder Death Kill

Cita de: Skywalker en Diciembre 11, 2017, 04:30:03 PM
BloodGDX v0.783 (11.12.2017)

Citar1. OGG Music support
2. Minor bug fixes
3. New sound settings menu (check your sound settings)
4. Definition script for hires music
5. Def scripts case sensitive fix
6. Map info settings show map / show map and author info
7. Console text scale command ("osdtextscale")
8. Console spawndude command
9. New SoundLoop algorithm
10. Digital mouse axis feature
11. Custom difficulty

http://m210.duke4.net/

Nice.

Skywalker

BloodGDX v0.784 (12.12.2017)


Citar1. Game crash fix when trying change volume in main menu
2. Game crash fix on levels without a music track when "external" music type enabled
3. Turkish language symbols fix (Blood resources not found)
4. OpenAL Error fix (stop music)

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

Phobos Anomaly

#114
A mi desde hace un par de versiones que al abrir el juego solo se me ve el title pic y no las opciones. Veo las gotas de sangre gotear indicandome que estoy en esa instancia donde puedo elegir new game, load game, etc, pero no aparecen tales opciones.

Ultimamente esto para mi ha sido: bajar la nueva version, corroborar que no puedo hacer nada en la pantalla de titulo, cerrar con alt+F4 y esperar a la proxima version.

Perro Seco

Si fuese yo intentaría contactar con M210 para reportarle el error. En su página tiene una sección para mensajes de invitados, y además parece que responde con rapidez, así que creo que sería buena idea.

BOT69

#116
Cita de: Phobos Anomaly en Diciembre 20, 2017, 06:31:07 AM
A mi desde hace un par de versiones que al abrir el juego solo se me ve el title pic y no las opciones. Veo las gotas de sangre gotear indicandome que estoy en esa instancia donde puedo elegir new game, load game, etc, pero no aparecen tales opciones.

Ultimamente esto para mi ha sido: bajar la nueva version, corroborar que no puedo hacer nada en la pantalla de titulo, cerrar con alt+F4 y esperar a la proxima version.
Extraño, he completado el juego en la versión actual, la 0.784, y no he tenido ningún problema de fuentes.
Hasta he probado la versión 1.0 del juego original, que no tiene los archivos tiles016 y tiles017, y veía el menú perfectamente.
Prueba a revisar el archivo bloodgdx.ini, recuerdo que solucioné algo parecido, porque en mi caso, no aparecían los mensajes de la esquina superior izquierda.

BOT69

v0.785 (24 December 2017)
1. Unpause fix
2. Hud draw weapon ycoord correct
3. ROR sprites shade fix
4. Flare missile velocity fix
5. More accurate Delirium Shroom effect, but drunk effect was disabled
6. New fade screen effects
7. Music crash fix if cdtrack in blood.ini > 9 (Blood Chronicles)
8. Turkish language issue fix
9. Continues music after load savegame
10. Id = "mainmenu" for music in menudemosc (def script)
11. sndPlaySample volume fix

BOT69

#118
BloodGDX v0.786 (10.01.2018)

Citar
1. Menu tweak
2. Background renderer tweak
3. Background texture clamp fix
4. New resource loader for rff support
5. User RFF addons/mods support
6. RFS support for mods
7. Autoload folder for load voxels, music (doesn't working with hires textures yet)
8. Folow mode strafe keys working now
9. Md3 empty frame load fix
10. Zombie roam voice fix
11. Trilinear filter settings fix
12. Autoload CD music for mods: "Blood\[ModName]\cdtrack1-cdtrackXX.ogg
13. Decrease resolution console crash fix
14. Better exception handler
15. Skyboxes resources was deleted, added some examples in bloodgdx.def

http://m210.duke4.net/

Caleblood

CitarDe todas formas, hasta que no tenga una descarga con contenido tangible voy a mantener mis expectativas bajas (me han roto el corazón varias veces)

        No te preocupes viejo amigo, algún dia... ...algún dia se terminara un buen port para esta pieza maestra llamada Blood.  ;)
TODAY IS THE LAST DAY OF THE REST OF YOUR LIFE..... ...JEJEJEJEJEJEJE.