BloodGDX

Iniciado por Dalvi Dandy, Febrero 09, 2017, 12:35:50 AM

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estilete

¿Por qué será que en la interfaz de dentro del juego no me sale nada? Es decir, lo de single player, options, load, quit, etc etc no aparece (ni letras ni cursores) y para jugar tengo que darle a ciegas.

(En cambio el WitchavenGDX sí me va como un tiro)

BOT69

#166
Cita de: estilete en Febrero 27, 2019, 01:34:13 AM
¿Por qué será que en la interfaz de dentro del juego no me sale nada? Es decir, lo de single player, options, load, quit, etc etc no aparece (ni letras ni cursores) y para jugar tengo que darle a ciegas.

(En cambio el WitchavenGDX sí me va como un tiro)
Lo que falta son las fuentes de letras.
El port los localiza en los archivos TILES016.ART y TILES017.ART, los cuales se añaden en la la versión 1.20.
La versión 1.0 a 1.11 estan hasta TILES015.ART.

Te recomiendo que descargues OUW Blood desde 3dshooterlegends o desde gog o steam si lo tienes y lo pruebes desde ahí.

BOT69

Doble-Post
Ya lo ha integrado en buildgdx, y ya no es necesario instalar java en el sistema.
Citarv1.00 (16 March 2019)
1. Smacker SMK4 file format support
2. You can choose soundfont (sf2 or dls) in game settings
3. Config file format changed (
4. TekwarGDX v0.950
4-1. Mouse in menu
4-2. Cutscenes have sounds now
4-3. New game loop
4-4. New OpenAL version 1.18.1 with resampler filter
4-5. Libgdx framwork updated to 1.9.8
4-6. Load/Save slots increased to 9999
4-7. Load/Save game delete feature
4-8. Overhead map settings: full only, overlay only, full and overlay
4-9. Damage/Pickup effect tweak
4-10. Pause key stopping music and sounds now
4-11. New screenshots filename
4-12. New gamepad controlles handler by aybe
4-13. New keyboard setup menu, reset to classic keys and default "wsad" keys
5. WitchavenGDX v0.950
5-1. Pause key stopping music and sounds now
5-2. Damage/Pickup effect tweak
5-3. Fps text scale in Interface menu
5-4. Joystick menu position fix
5-5. Cutscenes have sounds now
5-6. Victory screen with sounds now
5-7. Menu has music and sounds
5-8. Add keys on each potions
5-9. HUD and crosshair scale
5-10. Color correction save fix
5-11. Midi music fix
Citarv1.01 (29 March 2019)
1. BuildFont draw non-standart symbols crash fix
2. BloodGDX v0.950
2-1. Load zip UserEpisodes in subfolders fix
2-2. SlopeTilt reset after load game fix
2-3. HiRes texture rescaling fix
2-4. Def "mainmenu" music script can use midi
2-5. Custom voxels rotate fix
2-6. Enemies shadow orientation fix
2-7. Palette exception for cultists in color xsectors
2-8. Sprites drawing behind mirror fix
3. WitchavenGDX v0.951
3-1. Def-script loading fix

http://m210.duke4.net/

BOT69

Citarv1.02 (24 April 2019)
1. Crash fixes
2. Improved interpolation in multiplayer
3. Improved check addons algorithm in multiplayer (BloodGdx, DukeGdx, RedneckGdx)
4. BuildGdx has a version number now (current is 19.04)
5. DukeGdx v1.00
6. RedneckGdx v1.00
6-1. Weapon drop after dead in multiplayer fixed
6-2. RRRA E1L1 destruct wall in secret place fixed
6-3. Moving door after load game fixed
6-4. Quick pee don't resurrect the player anymore
6-5. FakeBubba after load game fixed
6-6. Added end cutscene in RRRA
7. TekwarGdx
7.1 - Added extra cutscenes to intro
8. BloodGdx
8-1. Shareware version supported
8-2. Gamepad keys saving fix
8-3. CutsceneA in 4th episode fix

http://m210.duke4.net/
Bueno, ahora sólo hay un sourceport para multiples juegos, en lugar de multiples sourceports para cada juego.

Mangetsu

Espera..que es DukeGdx?

Me vas a decir que esta haciendo un port de Duke?

BOT69

#170
Cita de: Mangetsu en Abril 27, 2019, 02:16:33 AM
Espera..que es DukeGdx?

Me vas a decir que esta haciendo un port de Duke?
El port tiene también iconos para Shadow Warrior, PowerSlave y Legen of the Seven Paladins, aunque no disponibles por el momento.

Ha juntado todos sus ports GDXs y los ha convertido en un único ejecutable/jar.
No me extrañaría que acabase metiendo todos los títulos Build, el de Redneck tiene soporte para Rides Again.

EDIT: Acabo de probar Duke Nukem 3D y va bastante bien.

Sami

El mes pasado probamos el cooperativo un colega y yo en una lan party y nos partimos bastante la caja. Siempre me ha hecho gracia la cantidad de gritos que sueltan los cultistas del blood, mi colega que nunca había jugado le llamaba mucho la atención, lo probamos y era un no parar de risa.

Que por cierto para jugar en LAN va bastante bien, la verdad
Soy el mayor de los frikis!

Mangetsu

Que pena que no pueda jugar mas con Angel, porque no tengo con quien mas. Le hubiera gustado el Blood cooperativo, que siempre fue fan numero uno de los juegos BUILD.

Un dia ire de vuelta a Valencia y jugare el Blood en LAN.

BOT69

BuildGDX v1.03 (17.05.2019)

Citarv1.03 (17 May 2019)
1. Gamepad sensitivity increased
2. Fps limit increased
3. Gamepad menu keys tweak
4. Updatable file browser
5. Config's file settings sorted
6. Hires textures load fix
7. BloodGdx v0.952
7.1. Custom difficulty fix
7.2. Gamepad running fix
7.3. CrouchMode tweak
7.4. Akimbo powerup will save in next level when vanilla mode in enabled
7.5. CrystallBall in addons crash fix
7.6. Crash fixes
8. DukeGdx and RedneckGdx v1.01
8.1.Invert mouse fix
8.2.CONfile extract requiring is disabled
8.3.Addon like game.con save fix
8.4.Crash fixes
9. TekwarGdx v0.951
9.1. Turn speed fix

http://m210.duke4.net/

Murder Death Kill

Ya que ahora es 1.0 lo anduve probando hace un par de semanas, con Blood. Funciona muy bien, estoy muy conforme con este sourceport.   ;D

Skywalker

Despues de unos meses ha salido una nueva versión:

BuildGDX v1.04 (13.09.2019)

Citarv1.04 (13 September 2019)
1. BuildGdx has been updated to Libgdx 1.9.10
2. Software renderer
3. New renderer settings, switchable renderers
4. Sounds update thread tweaked (fixed Duke's and RR's sound looping issue)
5. Resolution empty list when the game starts without launcher fix
6. New filecache system (not affecting the games)
7. New precache loading screen
8. Defscript tilefromtexture
9. The launcher is forcing portable mode if the "portable" file found
10. Loading config file at Linux has been fixed
11. Game thread timer fix (game speed is stable now)
12. JInput library is using now for a gamepad support
13. Polymost sprite depth tweak (an issue at the RRRA E1M1)
14. Mipmaps doesn't load with nearest filters now
15. Menu_cancel joy's key can close the menu now
16. Config file has own version, older configs will be renamed to .bak
17. New internal resources format (Widescreen tiles, mouse cursor, etc.)
18. HRP md3 models loading fix
19. Autoload is looking for gamename.def files instead of zipname.def
20. BloodGdx:
  1. SEQ tiles support has been increased to 32767 tiles
  2. The latest queue's event after load game fix
  3. Cutscenes searching algorithm tweak - it supports absolute file paths now.
  4. CrouchToggle button tweak
  5. ROR sound distortion fix
  6. The player can pick up weapons and items with infinite ammo cheat
  7. Some crash fixes and NoOne's code

21. DukeGdx:
  1. DukeGdx can play original demos now
  2. CrouchToggle button tweak
  3. Cutscenes skip message's font tweak
22. RedneckGdx:
  1. Gamblin' Boat's (RRRA E2M2) button issue has been fixed
  2. CrouchToggle button tweak
  3. Cutscenes skip message's font tweak
  4. RRRA intro movie is almost supporting
  5. Console text scale support
  6. Motorcycle and boat the look around feature has been returned
23. TekwarGdx: You can skip the intro cutscenes now

https://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

BOT69

#176
En el modo Software parece que la paleta de colores está arreglada,
va algo lento en resoluciones como 1920x1080 y el cielo ya no está
roto al mirar arriba del todo.

Modo Software


Modo Polymost

BOT69

Cita de: BuildGDX v1.05 (13.12.2019)1. Powerslave/Exhumed game
2. Polymost floor background fix
3. Sprite's texture loading algorithm has been changed
4. Other BuildGDX minor changes

http://m210.duke4.net/

AlektorophobiA

Ya deberian renombrar el thread a BuildGDX a estas alturas, dejó de ser un port solo de Blood hace un buen rato.
...