BloodGDX

Iniciado por Dalvi Dandy, Febrero 09, 2017, 12:35:50 AM

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BOT69

Cita de: Caleblood en Febrero 07, 2018, 07:12:03 PM
CitarDe todas formas, hasta que no tenga una descarga con contenido tangible voy a mantener mis expectativas bajas (me han roto el corazón varias veces)

        No te preocupes viejo amigo, algún dia... ...algún dia se terminara un buen port para esta pieza maestra llamada Blood.  ;)
De momento este es el único que funciona como sourceport, y es el único en el que puedes confiar, aunque no tenga multijugador.
Se siente casi identico al original de MSDOS, y se pueden completar todos los episodios, aunque esta última versión tiene un pequeño problema con el cielo:

Perro Seco

Me temo que eso no es ningún problema; también ocurre con EDuke32 cuando eliges un modo de renderizado que no sea el clásico.

Siempre me ha parecido una chapuza dibujar el cielo así, y el no poder cambiar de modo en BloodGDX es una de las razones por las que prefiero seguir usando DOSBox.

Phobos Anomaly

Cita de: Caleblood en Febrero 07, 2018, 07:12:03 PM
CitarDe todas formas, hasta que no tenga una descarga con contenido tangible voy a mantener mis expectativas bajas (me han roto el corazón varias veces)

        No te preocupes viejo amigo, algún dia... ...algún dia se terminara un buen port para esta pieza maestra llamada Blood.  ;)


¡Caleblood! Tanto tiempo, que sorpresa.

Parece que este nuevo source port te ha invocado de vuelta.

BOT69

#123
Si no ha sacado más actualizaciones, este el motivo:
Cita de: M210Well, nothing interests.
I refactored and separated Build and Blood project for making ports of other Build games with actual Build and Polymost fixes.
I already rewrite my Tekwar port to new Build project and I want to prepare a release on the new Build project.

2. Also I already ported Witchaven with my Build project and reverse engereneered Redneck Rampage (I alreday found all of Duke's parts of code) and for continue RE I will start new project with new Build.
3. I wasted some time for learning networks :)

About BloodGdx, I did nothing after latest release, but at near future I planning to fix some bugs, and complete user packages loader and loader hrp from zip archive.

Fuente: https://forums.duke4.net/topic/9366-news-releases/page__st__420__p__293640#entry293640

https://www.youtube.com/watch?v=EGNceD_LHTU
https://www.youtube.com/watch?v=d2FppYQlgLE

Caleblood

[queot]Cita de: Caleblood en Febrero 07, 2018, 07:12:03 pm

    Citar

      De todas formas, hasta que no tenga una descarga con contenido tangible voy a mantener mis expectativas bajas (me han roto el corazón varias veces)


            No te preocupes viejo amigo, algún dia... ...algún dia se terminara un buen port para esta pieza maestra llamada Blood.  ;)



¡Caleblood! Tanto tiempo, que sorpresa.

Parece que este nuevo source port te ha invocado de vuelta.[/quote]


                  Así es amigo, el tema del nuevo source port me hizo exclamar ¡¡I live Again!! jjajaja, un gustazo volver a las pistas y viciar con todo esto... ...Todo un honor volver a leerte viejo amigo.
TODAY IS THE LAST DAY OF THE REST OF YOUR LIFE..... ...JEJEJEJEJEJEJE.

Perro Seco

Cita de: BOT69 en Febrero 10, 2018, 08:13:41 PM
Cita de: M210I already rewrite my Tekwar port to new Build project and I want to prepare a release on the new Build project.
Me alegra ver que hay interés en mi juego cutre favorito de todos los tiempos. ;D

BOT69

Cita de: Perro Seco en Febrero 12, 2018, 11:50:20 PM
Cita de: BOT69 en Febrero 10, 2018, 08:13:41 PM
Cita de: M210I already rewrite my Tekwar port to new Build project and I want to prepare a release on the new Build project.
Me alegra ver que hay interés en mi juego cutre favorito de todos los tiempos. ;D
Ya ha publicado TekwarGDX v0.750.

Skywalker

BloodGDX v0.788 (19.02.2018)


Citar1. Starburst flares bug fix
2. Savegame files from original game don't crash the game now (Application exception in gameloop(): sun.nio.ch.FileChannelImpl.position)
3. ChokeHand blind effect tweak
4. RFF files load resource fix
5. Wrong SMK file (For example, try to load MAP file) crash fix
6. Load user map with def-file and without Title crash fix

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

Skywalker

BloodGDX v0.789 (26.02.2018)

Citar1. RFF/GRP can load from zip archives now (but not recommended, requires a lot of memory)
2. Auto total secrets counter option
3. MultiIni archives support
4. Infinity cheat new game fix
5. Added console key in controls setup
6. Used other ByteArrayInputStream for music (some people haven't music?)
7. Mouse in menu
8. Option for disable X or Y axis in advance axis setup menu
9. Some MidiDevice name encode fix
10. Fixed caleb rendering on minimap in 1280x1024 resolution
11. Texture non-powered of two loader
12. New savegame file format with version check
13. Minor crash fixes

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

BOT69

Ha publicado la primera versión de WitchavenGDX.

Eye del Cul

¿Qué versión de Java hace falta para que funcione?
«Porque buscar a alguien patético en Internet es como buscar caballos en un establo: encontrarás alguno, seguramente» -- Phobos Anomaly

AlektorophobiA

Cita de: Eye del Cul en Abril 12, 2018, 12:11:58 PM
¿Qué versión de Java hace falta para que funcione?
Segun el autor:
CitarFirst make sure to have a JRE at least version 1.6 installed.
...

BOT69

Citarv0.790 (27 April 2018)

1. Fix smooth mouse Y axis
2. Add smooth mouse X axis
3. Joysticks support
4. Calc sound velocity fix (OpenAL Error 40963)
5. New mouse control menu
6. Special keys can set in options now (Quickload / quicksave, show help screen etc.)
7. Load/Save slots increased to 9999
8. Load/Save game delete feature
9. Polymost long sloped surfaces fix
10. Sometimes sound looping is fixed
11. Changed searching algorithm of midi device name in config
12. Corrupt saved game crash protect
13. FAITD autosave after "game over" crash fix
14. Choke hand can be droped on "Extra Crispy" difficulty
15. Breakable glass wall spawn sparks coordinates fix
16. FatZombie GreenPuke method changed
17. AltTesla hitself damage fix
18. Watcom's qsort algorithm for demo sync
19. aiTentacle search animation fix
20. Zombie underwater burning time fix
21. Enemies can't push sector fix
22. AiGhost fix
23. AIRat search time decrease
24. AIBoneEEL fix
25. SEQ HashMap instead of array[16384]
26. LifeLeech algorithm 1.00 -> 1.21 (decreased damage)
27. Cutscenes path fix in zip file when placed in game directory
28. Infinite ammo cheat will not reset in next level
29. Custom level nDifficult and enemies damage are united
30. Crouch_toggle key, Last_weapon switch key
31. Switch music after load game fix
32. Polymost_drawpoly freeze fix
33. Cutscenes empty file load fix
34. AkimboFire check ammo fix
35. Underwater dynamite change fix
36. Underwater tinyCaleb AI fix
37. TeslaCultist duck fix
38. Playable demos from original v1.21 game

Skywalker

BloodGDX v0.791 (03.05.2018)

Citar
1. OutOfMemory crash in 32bit java with hires textures fix
2. Mouse buttons settings fix
3. ReverbEffect after load game or newgame fix
4. Global sound volume fix
5. 3x hires textures fix
6. Minor bug fixes

http://m210.duke4.net/
What's the use of worrying about your beard when your head's about to be taken?

Mangetsu

Yo me he terminado el juego con el source-port y he tenido 0% problemas.

Los bugs que hay son muy raros de encontrar.