Raze - BUILD y GZDoom tienen un hijo

Iniciado por AlektorophobiA, Febrero 04, 2020, 06:50:04 PM

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AlektorophobiA



El creador de GZDoom esta trabajando en un port basado en EDuke32 que combina los distintos ports basados en este (EDuke, VoidSW, Rednukem, NBlood, PCExhumed) en un solo ejecutable, con codigo de GZDoom para manejar los menus, controles, musica, etc, con planes a futuro para escribir un nuevo renderer.
CitarFeatures:

-Polymost is used as the primary renderer, significantly rewritten and seperated from OpenGL, utilizing a new texture manager. Polymost is used in this capacity to generate polygons and sending them off to the backend, which is OpenGL 3.3 with the option to use OpenGL 4.5 features. This ensures that new renderer features can be added to the same backend, but where a different renderer other than Polymost can be used
-GZDoom's post-processing effects framework is incorporated, allowing effects such as bloom and faking increased color ranges with dithering to be possible
A replaced and revamped file system, based on the WAD manager used in GZDoom
-ZMusic from GZDoom is used as music system
-The menu code from GZDoom is used as a generic system across all supported games
-Games are in in their own modules and do not interact with eachother. Renderer, sound system and input are used universally across the titles
-Controller support is included, using the existing ZDoom controller code
-Multiplayer and networking however have a different implementation per game, and thus this was left as-is
-OSD and configuration maintenance replaced with ZDoom's console and config code

Supported games:

-Duke Nukem 3D v1.3D and Atomic Edition (via eDuke32)
-One Whole Unit Blood and Cryptic Passage (via NBlood)
-NAM (via eDuke32)
-WW2GI (via eDuke32)
-Redneck Rampage and Suckin' Grits on Route 66 (via RedNukem)

Unsupported, but are semi-playable with bugs:

-Shadow Warrior (via VoidSW)
-Powerslave/Exhumed (via PCExhumed)
-Ion Fury (via eDuke32

Mas info:
https://github.com/coelckers/Raze/
https://www.doomworld.com/forum/topic/111839-source-port-introducing-raze-thats-one-duked-up-space-marine/

Version alpha:
https://github.com/coelckers/Raze/releases/tag/0.4.0
...

BOT69

¿Eso significa que Graf Zahl dejará GZDOOM en algún momento?
Sería mucha caña llevar dos motores a la vez con intenciones de unificar varios puertos.

AlektorophobiA

Ni idea, aunque GZDoom tiene varias personas trabajando en el estos dias, asi que dudo que sea abandonado.

Le eché una probada rapida con Duke 3D y Blood, el primero funciona bien pero el 2do empieza el nivel fuera del mapa y no puedo hacer nada, aun asi tiene promesa este port.
...

Sami

Es bueno que sigan apareciendo este tipo de cosas, además cuando jugué al Duke Nukem el EDuke me pareció un poco desfasado. Aunque también digo que llevo tiempo sin jugar a juegos viejos jajajaja estoy un poco alejado de todo esto
Soy el mayor de los frikis!